Monday, November 5, 2012

Bila dia juga pergi......

Tepat jam 1.20am (5/11).......banyaknya missed call di hp aku.  Bila call semula terputus pulak bila diangkat. Missed call terakhir aku terima jam1.26am dari nombor yang lain.....terus aku dail tanpa buang masa......benar jangkaan aku....maklang dah pergi buat selama2nya. Sampai ke pagi aku tak boleh lelapkan mata.....Terbayang saat2 terakhir aku luangkan masa dgn arwah masa aku balik tengok dia di hospital Tampin. Sekejap nak duduk....sekejap nak mengiring......katil sekejap nak tegak.....sekejap nak rebah....Dia resah......namun digital tasbih lekat terus di jari....Setiap kali aku cium dia, dia akan kata 'mak lang busuk laaaa'.......hmmmm......tak ada istilah itupun maklang........ogy sayang maklang...

Jumaat 2hb Nov.......seawal 11pg aku dah pergi jengah dia kat hospital......dia nampak relax sikit tapi nampak sedikit resah dek diaper yg penuh.....mungkin tak selesa.....Aku ambil keputusan bersihkan dia......bukak diaper....bersihkan najis arwah dan salin ngan yg baru......Nampak muka sebak arwah pandang aku sambil lontarkan pertanyaan pada aku....'Ogy tak geli ke....bersihkan berak alang'.......Jawapan aku.....'Apalah nak geli alang.......bersihkan Mak'......Aku sebak tengok keadaan mak lang.....hmmm....sambil membersihkan arwah......kenangan aku masa kecik2 dulu segar bermain kat kepala......Umur aku dalam 9 tahun kot.......akulah insan pertama yang tengok jejaka pilihan hati dia...sbb dia bawak aku pergi raya kat rumah mr perfect dia tu.....pak lang Mokhtar.....naik bas hokeh!!!!.....Mr perfect dia kata aku comel......hahahahahaa....sangat sukak.......dan saat pasangan ini dijulang di hari persandingan mereka aku melompat bagitahu semua orang....'Ogy kenal abang tu.....ogy kenal abang tuuu.......ogy pergi raya umah dia ngan maklang.......' ....Dulu mak lang guru Kemas........dia selalu jugak heret aku setiap kali dia mengajar kat Gadek.....naik bas jugak...hokeh.......banyak kenangan aku ngan arwah.........actually she is good towards me.......tak pernah marah aku......walaupun masa aku ikut dia aku adakalanya nakal......gunting kertas sana sini......hehehe.......Hmmmmm.......mak lang......sekarang mak lang dah tak ada......hanya kenangan yg tersimpan rapi bersama dia yg akan kujaga......sampai mati.......

2 comments:

  1. Al Fatihah..Moga roh arwah berpaut bersama rahmat Allah hendaknya..amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you En. Abil.......Cemana ngan Gee??.....Nampak sekarang En.Abil selalu bawak Gee naik 'Wilcha' baru.....hehehehehehe......Shes look cute di situ. En. Abil....Harapan saya Gee akan sembuh....InsyaAllah.....nak tengok Gee yg macam muka Nanu Baharudin tu tersenyum. Sejak akhir2 ni banyak tonton kisah En Abil di TV.....great.....tahniah En. Abil. En. Abil seorang yg sabar. Keep it up!!!

      Delete